Вступительная кампания

 

Приёмная комиссия

ПРИЁМНАЯ КОМИССИЯ (1 этаж, 35 кабинет)

ВРЕМЯ РАБОТЫ:

   С 20 июля по 17 августа 2018 года

   Время работы – 9.00-18.00 

  23 июля, 30 июля, 6 августа и 13 августа - выходной

  3 августа - последний день подачи документов на основе ОБО

  

КОНТАКТНЫЕ ТЕЛЕФОНЫ:

  Код города Молодечно: 017-6

          ПРИЁМНАЯ КОМИССИЯ 58-07-19

          УЧЕБНАЯ ЧАСТЬ 58-07-17

          ВАХТА КОЛЛЕДЖА 74-64-43

          ВАХТА ОБЩЕЖИТИЯ 75-35-45

          ЗАВЕДУЮЩИЙ ОБЩЕЖИТИЕМ 58-04-27

Вступительные требования

ВЫКАНАННЕ ПРАГРАМЫ

2-16 01 02 “Дырыжыраванне (па напрамках)”*

Паступаючыя па напрамку 2-16 01 02-02 “Дырыжыраванне (акадэмічны хор)” павінны:
– выканаць на фартэпіяна праграму з трох твораў розных жанраў: эцюд, паліфанія, п’еса;
– прачытаць з ліста на фартэпіяна нескладаную харавую партытуру ў простых памерах для жаночага або дзіцячага хору, двухрадковую, у скрыпічных ключах, 3-4-галосную, прасальфеджыраваць з тактыраваннем харавыя партыі гэтай партытуры;
– прадэманстраваць ўзровень прафесійных якасцяў: музычную памяць (кароткая вусная дыктоўка), рытм (паўтор рытмічнай паслядоўнасці), слыхавую культуру (інтэрвальныя і акордавыя ланцужкі: 6-8 звёнаў, двухразовае прайграванне);
– прадырыжыраваць нескладаны харавы твор з суправаджэннем ці без суправаджэння ў простых памерах, паказаўшы валоданне першапачатковымі элементамі дырыжорскай тэхнікі (аўфтакт, цэзура, здыманне), а таксама эмацыйны строй твора і яго характар;
– праспяваць два нескладаныя вакальныя творы (народная песня, раманс, аўтарская песня) у акадэмічнай манеры. Адзін з твораў без суправаджэння.
– прачытаць на памяць літаратурны твор (верш, урывак з прозы або байку), прадэманстраваўшы адсутнасць дэфектаў маўлення і разуменне мастацкага зместу твора.

2-16 01 31 “Інструментальнае выканальніцтва (па напрамках)”

Паступаючыя па напрамку 2-16 01 31-01 “Інструментальнае выканальніцтва (фартэпіяна)” павінны прайсці гутарку і выканаць:
– паліфанічны твор трохгалоснага складу («Трохгалосныя інвенцыі» І.С.Баха, «Добра тэмпераваны клавір»)
– твор буйной формы – Санатае allegro з класічнай санаты
– п’есу кантыленнага характару
– два эцюды на розныя віды тэхнікі
– гамы (дыезныя і бемольныя да 5 ключавых знакаў ўключна):
а) прамую, разыходную ў аб’ёме 4-х тактаў
б) у тэрцыі, дэцыму
в) храматычную – прамую і разыходную
– арпеджыо:
а) танічныя – кароткія, ламаныя, доўгія з абарачэннем
б) дамінантсэптакорд – кароткія, ламаныя, доўгія
в) зменшаны ўводны сэптакорд (аналагічна дамінантсэптакорду)
г) 4-х гуковыя акорды

Паступаючыя па напрамку 2-16 01 31-02 “Інструментальнае выканальніцтва (аркестровыя струнна-смычковыя інструменты)”

на інструмент “Скрыпка” павінны прайсці гутарку і выканаць:
– дзве трохактаўныя гамы (мажорную і мінорную) ва ўмераным тэмпе (па 4, 8, 12 і 24 гукі legato) і арпеджыо (па 3,9 гукаў legato);
– мажорныя і мінорныя гамы ў тэрцыю, сэксту і актаву ў межах першых трох пазіцый (па 1 і 2 інтэрвалы на адзін рух смычка) ва ўмераным тэмпе;
– два эцюды на розныя віды тэхнікі;
– твор буйной формы;
– п’есу (пажадана віртуознага характару).

на інструмент “Альт” павінны прайсці гутарку і выканаць:
– дзве трохактаўныя гамы (мажорную і мінорную) ва ўмераным тэмпе (па 4, 8, 12 і 24 гукі legato) і арпеджыо (па 3,9 гукаў legato);
– мажорныя і мінорныя гамы ў тэрцыю, сэксту і актаву ў межах першых трох пазіцый (па 1 і 2 інтэрвалы на адзін рух смычка) ва ўмераным тэмпе;
– два эцюды на розныя віды тэхнікі;
– твор буйной формы;
– п’есу (пажадана віртуознага характару).

на інструмент “Віяланчэль” павінны прайсці гутарку і выканаць:
– дзве трохактаўныя гамы (мажорную і мінорную) ва умераным тэмпе (па 4, 8, 16 гукаў legato), штрыхі (дэташе, мартле, стаката, спіката, саційе) ) і арпеджыо ва ўмераным тэмпе;
– мажорныя і мінорныя гамы ў тэрцыю, сэксту і актаву (па 1 і 2 інтэрвалы на адзін рух смычка) ва ўмераным тэмпе;
– два эцюды на розныя віды тэхнікі;
– твор буйной формы;
– п’есу.

на інструмент “Кантрабас” павінны прайсці гутарку і выканаць:
– гаму;
– эцюд;
– дзве рознахарактарныя п’есы ці нескладаны твор буйной формы.

Паступаючыя па напрамку 2-16 01 31-04 “Інструментальнае выканальніцтва (аркестровыя духавыя і ударныя інструменты)”

на інструмент “Флейта”, “Габой”, “Кларнет”, “Фагот”, “Валторна”, “Туба”, “Трамбон”, “Труба”, “Барытон”, “Саксафон” павінны прайсці гутарку і выканаць:
– дзве гамы (мажорную і мінорную) да 4-х знакаў пры ключы staccato i legato ва ўмераным тэмпе арпеджыо;
– эцюд;
– дзве п’есы (у тым ліку кантыленнага характару) ці часткі цыклічнага твора.

на інструмент “Ударныя інструменты” павінны прайсці гутарку і выканаць:
на ксілафоне:
– дзве гамы (мажорную і мінорную) да 4-х знакаў пры ключы ва ўмераным тэмпе, арпеджыо;
– эцюд;
– дзве п’есы ці часткі цыклічнага твора.
на малым барабане:
– рытмічныя фігуры (“двойкі”, “тройкі”), рытмічныя камбінацыі;
– два эцюды.

Паступаючыя па напрамку 2-16 01 31-05 “Інструментальнае выканальніцтва (інструменты народнага аркестра)»

на інструмент “Цымбалы”, “Балалайка”, “Домра”, “Мандаліна” павінны прайсці гутарку і выканаць:
– дзве гамы (мажорную і мінорную) у тры актавы і арпеджыо ва ўмераным тэмпе;
– эцюд;
– твор буйной формы;
– два рознахарактарныя творы.

на інструмент “Гітара” павінны прайсці гутарку і выканаць:
– дзве гамы (мажорную і мінорную) у дзве актавы і арпеджыо ва ўмераным тэмпе;
– эцюд;
– твор буйной формы;
– два рознахарактарныя творы (адзін з якіх – паліфанічнага складу або з элементамі паліфаніі 16-18 стагоддзяў).

на інструмент “Баян”, “Акардэон”
– дзве гамы (мажорную і мінорную) у 3-4 актавы і арпеджыо ва ўмераным тэмпе;
– эцюд;
– паліфанічны твор;
– твор буйной формы (саната, сонаціна, сюіта не менш 3-х частак);
– п’есу;
– апрацоўку народнай песні.

2-16 01 31 Спевы акадэмічныя

Паступаючыя на спецыяльнасць 2-16 01 31 “Спевы акадэмічныя”* павінны мець неабходныя вакальныя і музычныя здольнасці, сфарміраваны здаровы галасавы апарат, музычны слых, пачуццё рытму, музычную памяць.
У абітурыентаў не павінна быць устойлівых дэфектаў мовы, а таксама фізічных недахопаў, якія будуць перешкаджаць прафесійнай працы.
Паступаючыя павінны:
– выканаць на памяць два творы: народную песню і лёгкую арыю або раманс беларускіх, рускіх, заходніх кампазітараў;
– прачытаць на памяць літаратурны твор (верш, урывак з прозы або байку), прадэманстраваўшы адсутнасць дэфектаў маўлення і разуменне мастацкага зместу твора;
– выканаць танец (вальс ці польку);
– эцюд з уяўным прадметам;
– прайсці праверку дыяпазону голасу, музычных дадзеных.
* – усе паступаючыя на спецыяльнасць “Спевы акадэмічныя” да здачы экзаменаў праходзяць медыцынскі агляд урача-фаніатара.

САЛЬФЕДЖЫА

Экзаменацыйныя патрабаванні ўстанаўліваюцца ў аб’ёме праграмы па сальфеджыа дзіцячых музычных школ.

Паступаючыя па напрамку “Дырыжыраванне (акадэмічны хор)”, па напрамку “Інструментальнае выканальніцтва (фартэпіяна)”; па напрамку “Інструментальнае выканальніцтва (аркестравыя струнна-смычковыя інструменты)” на інструмент “Скрыпка”, “Альт”, Віяланчэль” павінны:
1. Напісаць аднагалосны дыктант на працягу 25 хвілін у аб’ёме 8 тактаў у мажорных ці мінорных танальнасцях з нескладаным рытмам і храматызмамі (памеры: 2/4, 3/4, 4/4; дыктуецца 10 разоў). Рытмічныя цяжкасці: сінкопы, трыёлі, ноты з кропкай, шаснаццатыя.
2. Праспяваць гаму да 5-ці знакаў: мажорную (натуральную, гарманічную) і мінорную (натуральную, гарманічную і меладычную).
3. Праспяваць у танальнасці:
– ступені;
– інтэрвалы з вырашэннем (характэрныя, трытоны);
– акорды (трохгуччы галоўных ступеняў і іх абарачэнні, дамінантсэптакорд і яго абарачэнні з вырашэннем, паменшаны сэптакорд VII ступені і малы сэптакорд VII з вырашэннем, сэптакорд ІІ ступені).
4. Праспяваць ад гука ўверх і ўніз асобныя інтэрвалы і акорды, (указаныя ў п.3); сэптакорды VII i II ступені – толькі ўверх; павялічанае і паменшанае трохгуччы – уверх і ўніз з вырашэннем.
5. Вызначыць на слых:
– інтэрвалы і акорды ад гука (адпаведна п.3);
– інтэрвалы і акорды ў танальнасці, асобна і ў паслядоўнасці (7 інтэрвалаў, 7 акордаў).
6. Праспяваць з ліста незнаёмую мелодыю з тактыраваннем (дырыжыраваннем) у памерах 2/4, 3/4, 4/4 (меладычныя і рытмічныя цяжкасці – адпаведна дыктанту).

Паступаючыя па напрамку  “Інструментальнае выканальніцтва (інструменты народнага аркестра)” на інструмент “Баян”, “Акардэон” павінны:
1. Напісаць аднагалосны дыктант на працягу 25-30 хвілін у аб’ёме 8 тактаў, дыятанічны, у натуральным, гарманічным мажоры ці ў адным з відаў мінору; памеры: 2/4, 3/4, 4/4; дыктуецца 10 разоў. Рытмічныя цяжкасці: чвэрць з кропкай і восьмая, шаснаццатыя, пункцірны рытм, трыёль, сінкопы.
2. Праспяваць гаму: мажорную (натуральны від), мінорную (віды – натуральны, гарманічны, меладычны) да 4-х знакаў пры ключы.
3. Праспяваць у танальнасці:
– інтэрвалы з вырашэннем: трытоны (2 пары), характэрныя інтэрвалы (2 пары);
– акорды (трохгуччы галоўных ступеняў і іх абарачэнні, дамінантсэптакорд і яго абарачэнні з вырашэннем, павялічанае і паменшанае трохгуччы з вырашэннем).
4. Праспяваць ад гука ўверх асобныя інтэрвалы і акорды, ўказаныя ў п.3.
5. Вызначыць на слых:
– інтэрвалы, акорды ў танальнасці, асобна і ў паслядоўнасці (6 інтэрвалаў, 6 акордаў);
6. Праспяваць незнаёмую мелодыю з ліста з тактыраваннем (дырыжыраваннем) у танальнасці да 4-х знакаў (меладычныя і рытмічныя цяжкасці – адпаведна дыктанту).

Паступаючыя па напрамку “Інструментальнае выканальніцтва (аркестравыя струнна-смычковыя інструменты)” на інструмент “Кантрабас”, па напрамку “Інструментальнае выканальніцтва (аркестравыя духавыя і ўдарныя інструменты) на інструмент “Флейта”, “Габой”, “Кларнет”, “Фагот”, “Валторна”, "Труба", “Туба”, “Трамбон”, “Ударныя інструменты” і па напрамку “Інструментальнае выканальніцтва (інструменты народнага аркестра)” на інструмент “Гітара”, “Домра”, “Балалайка”, “Цымбалы” павінны:
1. Напісаць аднагалосны дыктант на працягу 30 хвілін у аб’ёме 8 тактаў, дыятанічны, у натуральным мажоры ці ў адным з відаў мінору; памеры 2/4, 3/4; дыктуецца 10 разоў. Рытмічныя цяжкасці: чвэрць з кропкай і восьмая, шаснаццатыя, пункцірны рытм.
2. Праспяваць гаму: мажорную (натуральны від), мінорную (віды – натуральны, гарманічны, меладычны) да 4-х знакаў у ключы.
3. Праспяваць у танальнасці:
– павялічаную секунду, паменшаную сэптыму, трытоны з вырашэннем;
– акорды (трохгуччы галоўных ступеняў і іх абарачэнні, дамінантсэптакорд і яго абарачэнні з вырашэннем).
4. Праспяваць ад гука ўверх асобныя інтэрвалы і акорды, указаныя ў п.3.
5. Вызначыць на слых:
– інтэрвалы і акорды ў танальнасці, асобна і ў паслядоўнасці (5 інтэрвалаў, 5 акордаў).
6. Праспяваць з ліста незнаёмую мелодыю з тактыраваннем (дырыжыраваннем) у танальнасці да 3-х знакаў (меладычныя і рытмічныя цяжкасці – адпаведна дыктанту).

2-21 04 31 Музыказнаўства

Паступаючыя на спецыяльнасць “Музыказнаўства” здаюць устыпныя іспыты па сальфеджыа па двух раздзелах (пісьмовым і вусным), а таксама па музычнай літаратуры*.
Па сальфеджыа паступаючыя павінны:
1. Напісаць аднагалосны дыктант у аб’ёме 8-10 тактаў, які ўключае ў меладычны малюнак: скачкі, храматызмы, розныя рытмічныя складанасці (сінкопы, пункцірны рытм, трыёлі).
2. Праспяваць у танальнасці (да 6-ці знакаў пры ключы):
– гамы;
– простыя дыятанічныя інтэрвалы; трытоны, характэрныя інтэрвалы з вырашэннем;
– трохгуччы мажорныя і мінорныя, павялічанае і паменшанае трохгуччы з вырашэннем;
– дамінантсэптакорд і яго абарачэнні; сэптакорды ІІ ступені, уводны з вырашэннем;
– паслядоўнасці акордаў і інтэрвалаў з прасцейшымі адхіленнямі ў роднасныя танальнасці;
3. Праспяваць ад гука:
– простыя інтэрвалы, у тым ліку трытоны і характэрныя з наступным вырашэннем ва ўсе магчымыя танальнасці;
– трохгуччы мажорныя і мінорныя з абарачэннямі;
– дамінантсэптакорд і яго абарачэнні; сэптакорды ІІ ступені, уводны з вырашэннем;
– павялічанае і паменшанае трохгуччы – з вызначэннем танальнасці і вырашэннем.
4. Прачытаць з ліста аднагалосныя мелодыі з храматызмамі і мадуляцыямі ў роднасныя танальнасці.
5. Зрабіць слыхавы аналіз інтэрвалаў (7-8 аднатанальна) і акордаў, узятых ізалявана, а таксама ў паслядоўнасцях, з адхіленнямі ў роднасныя танальнасці.

Па музычнай літаратуры паступаючыя павінны:
– напісаць музычную віктарыну (10 урыўкаў з вывучаных твораў);
– расказаць аб творчым шляху кампазітара;
– зрабіць разбор музычнага твора.

Паступаючыя павінны паказаць сваю эрудыцыю ў галіне культуры і мастацтва, разбірацца ў асноўных гістарычных падзеях.

* – Экзаменацыйныя патрабаванні ўстанаўліваюцца ў аб’ёме праграм па сальфеджыа і музычнай літаратуры дзіцячых музычных школ.

2-15 02 01 ДЭКАРАТЫЎНА-ПРЫКЛАДНОЕ МАСТАЦТВА

МАЛЮНАК

Паступаючыя па напрамку 2-15 02 01 03 “Мастацкая апрацоўка дрэва” і 2-15 02 01 33 “Мастацкія вырабы з саломкі, льну, паперы” павінны:

- напісаць нацюрморт з 2-3 прадметаў простых па форме, лакальных па афарбоўцы, разнастайных па танальнасці і велічыніне фона драпіроўкі (адным з прадметаў нацюрморта можа быць просты гіпсавы арнамент невысокага рэльефу).

Асвятленне: кантраснае.

Матэрыял: аловак, папера.

Памер: 45 х 60 см.

Патрабаванні: абітурыенты павінны скампанаваць на аркушы паперы відарыс нацюрморта, дакладна перадаць узаемнае размяшчэнне прадметаў, іх прапорцыі, характар і форму ва ўмовах зададзенага асвятлення.

ЖЫВАПІС

Паступаючыя па напрамку 2-15 02 01 33 “Мастацкія вырабы з саломкі, льну, паперы” павінны:

- напісаць нацюрморт з 3-4 прадметаў побыту нескладанай формы, лакальных па колеры, разнастайных па матэрыяле, на фоне аднакаляровай драпіроўкі.

Асвятленне: дзённае.

Матэрыял: акварэль, гуаш, папера ці кардон.

Памер: не больш 60 см па большаму боку.

Патрабаванні: абітурыенты павінны дакладна адлюстраваць характар, форму, каляровыя і тонавыя суадносіны прадметаў у прасторы.

СКУЛЬПТУРА

Паступаючыя па напрамку 2-15 02 01 03 “Мастацкая апрацоўка дрэва” павінны:

- зрабіць копію барэльефнага арнаменту простай формы: разетка, лотас і г.д.

Памер: не больш 50 х 50 см.

Матэрыял: гліна.

Патрабаванні: абітурыенты павінны дакладна адлюстраваць прапорцыі, характар і форму барэльефу. 

КАМПАЗІЦЫЯ

Паступаючыя па напрамку 2-15 02 01 03 “Мастацкая апрацоўка дрэва” і 2-15 02 01 33 “Мастацкія вырабы з саломкі, льну, паперы” павінны:

-выконваецца эскіз арнаменту ці фрыза з прапанаваных асобных, не звязаных паміж сабой прадметаў.

Матэрыял: на выбар абітурыента – акварэль, гуаш, папера, кардон.

Памер: не больш за 50 см па большаму боку. 

Патрабаванні: абітурыенты павінны ў сваім эскізе выявіць рытмічную пабудову арнаменту або фрыза, прадэманстраваць разуменне структурных прынцыпаў арнаментальна-дэкаратыўнай кампмзіцыі. 

Перечень документов

В приемную комиссию абитуриенты предъявляют следующие документы:

  • заявление на имя руководителя УССО по установленной Министерством образования форме;
  • оригиналы документа об образовании и приложения к нему;
  • оригиналы сертификатов централизованного тестирования (далее – ЦТ), проведенного в Республике Беларусь в год приема (специальность «Пение академическое», "Дирижирование (академический хор)");
  • медицинскую справку о состоянии здоровья по форме, установленной Министерством здравоохранения;
  • справку от фониатра (на вокальные специальности);

Заключение врача-фониатра можно получить в Республиканском научно-практическом центре оториноларингологии по адресу: г. Минск, ул. Сухая, 8 (каб. 215).

  • документы, подтверждающие право абитуриента на льготы при зачислении для получения среднего специального образования (для абитуриентов из многодетных семей необходима справка о составе семьи, оригинал и копия удостоверения многодетной семьи, заверенной нотариусом; для лиц, проживающих в радиоактивно заражённых зонах, необходима справка из исполкома, подтверждающая проживание, удостоверение);
  • 6 фотографий размером 3×4 см;
  • договор о целевой подготовке специалиста (рабочего, служащего) – для лиц, участвующих в конкурсе для получения среднего специального образования на условиях целевой подготовки специалиста (рабочего, служащего);
  • документ об отношении к воинской обязанности (военный билет или приписное свидетельство) предъявляет абитуриент лично;
  • паспорт или свидетельство о рождении (оригинал и копия) предъявляется абитуриентом лично.

В случае невозможности прибытия абитуриента в приемную комиссию УССО по уважительной причине (заболевание, участие в международных конкурсах и соревнованиях, служебная командировка или другие, не зависящие от абитуриента обстоятельства, подтвержденные документально) документы подают законные представители несовершеннолетних абитуриентов (при предъявлении документов, подтверждающих статус законного представителя несовершеннолетнего абитуриента) или представители абитуриентов, действующие на основании доверенности, удостоверенной нотариально или уполномоченным должностным лицом (далее – представители).

Иностранные граждане и лица без гражданства (их представители) предъявляют в приемную комиссию следующие документы:

  • заявление на имя руководителя УССО по установленной Министерством образования форме;
  • свидетельство (документ) об образовании с указанием изученных предметов и полученных по ним отметок (баллов) – при условии признания в установленном порядке данных документов в Республике Беларусь;
  • заключение врачебно-консультационной комиссии, выданное территориальной организацией здравоохранения Республики Беларусь (после прохождения обязательного медицинского обследования по направлению УССО) – для поступающих на очную (дневную) форму получения образования;
  • медицинское заключение о состоянии здоровья и сертификат об отсутствии ВИЧ-инфекции, выданный официальным органом здравоохранения страны, из которой прибыл кандидат на обучение;
  • оригинал (копию) свидетельства о рождении;
  • 6 фотографий размером 3 × 4 см;
  • свидетельство об окончании подготовительного отделения, подготовительных курсов УССО (при окончании подготовительных отделений, подготовительных курсов УССО).

К перечисленным документам, исполненным на иностранном языке, одновременно прилагается их перевод на белорусский или русский язык, засвидетельствованный нотариально.

Необходимый пакет документов при приеме учащихся-сирот из учреждений сиротского типа (школ-интернатов, детских домов): 

1. Копия паспорта: три стр. – с фото, 31-32, регистрация (оригинал предъявляют)

2. Личное дело сироты или пакет документов:

1. Документы, подтверждающие статус сироты. Ими могут быть – решение суда о лишении или отобрании ребенка (оригинал – голубая печать суда без исправлений), справка ЗАГС о том, что отец записан со слов матери, копии свидетельств о смерти родителей, решение суда о признании родителя (родителей) безвестно отсутствующими, либо недееспособными. Причем, справка ЗАГС действительна год после ее выдачи!

2. Копия свидетельства о рождении (в деле – оригинал).

3. Решение администрации района о закреплении жилья либо документ, подтверждающий, что он состоит на учете нуждающихся в получении жилья.

4. Сведения об имуществе.

5. Сведения о братьях и сестрах.

6. Решение суда о взыскании средств на содержание (если это не оговорено в решении о лишении и копия последнего извещения судебного исполнителя).

7. Информация об остатке задолженности обязанного лица и сведения о суде, куда направляется отчетность.

8. Справка о постановке на учет нуждающихся в улучшении жилищных условий (если жилье не закреплено) или копия лицевого счета закрепленного жилого помещения.

9. Сведения о счете в банке, на который идет пенсия по случаю потери кормильца (если умер хотя бы один родитель). (В деле)

10. Личная карточка на ребенка (из Республиканского банка данных).

Необходимый пакет документов, предоставляемый опекунской (приемной) семьей: 

1. Копия паспорта ребенка.

2. Копия свидетельства о рождении.

3. Копия решения администрации о назначении опекуна и закреплении жилой площади (копия договора передачи на воспитание, если приемный родитель).

4. Копии документов, подтверждающих отсутствие родителей.

5. Копия лицевого счета жилого помещения опекуна, если проживает у опекуна.

Советы абитуриенту

Уважаемые абитуриенты, возможно, некоторые советы помогут Вам в ситуации самоопределения

Кем быть?!

•  Подготовка к поступлению должна начинаться задолго до самого поступления. В этом Вам может помочь консультация специалиста по профориентации, у которого Вы получите данные по любой профессии и сопоставите свои возможности с необходимыми требованиями.

•  Используйте, как можно больше источников информации о профессии, включая родителей и знакомых, СМИ, интернет-ресурсы.

•  Выбирая профессию, следует знать ее содержание, плюсы и минусы будущей работы. Для получения более объективной информации полезны встречи с несколькими специалистами этой профессии.

Куда пойти учиться?!

•  Получите заранее как можно больше информации о том ССУЗе, в который Вы собираетесь поступать.

•  Помощь могут оказать справочники для поступающих в средние учебные заведения Республики Беларусь.

Как подготовиться к экзаменам ?!

•  Для всех, кто хочет проверить соответствие своих знаний требованиям учебных заведений, повторить школьную программу перед централизованным тестированием, выпускными и вступительными экзаменами, издаются школьные справочники, учебные пособия, хрестоматии, книги серий “Домашний репетитор”, “Абитуриент”, “Справочники для школьников и поступающих в вузы”, “Школьные справочники” и др. Все это - незаменимые помощники при подготовке к вступительным экзаменам. Эти книги помогут привести свои знания в стройную систему и позволят заранее повторить, вспомнить что-то забытое.

•  Обратитесь в приемную комиссию, проконсультируйтесь по предметам экзаменационных испытаний и получите информацию о форме экзамена и его программе. Без последней не обойтись: вопросы билетов, программы творческих экзаменов и задания тестов составляются в строгом соответствии с программой вступительного экзамена.

•  Внимательно просмотрите экзаменационную программу. Рядом с вопросами, ответы на которые вы знаете хорошо и считаете, что этого для экзамена достаточно, поставьте плюс, рядом с теми, которые не знаете совсем, минус. И работайте по этой разметке.

•  Если материал параграфа слишком объемный, лучше свести его в таблицу, схему, можно разрисовать ее цветными карандашами или фломастерами. Зрительная память очень сильна, и четкое структурирование и цветовые акценты помогут лучше запомнить тему.

•  Пишите шпаргалки! Пишите, но не используйте во время тестирования и на экзамене. Написанное собственной рукой всегда запоминается лучше, чем прочитанное или услышанное.

•  Выбирайте удобное время для подготовки к экзамену. У каждого свой индивидуальный стиль работы, свои биоритмы, используйте знание о себе на пользу.

•  Распределяйте нагрузку равномерно в течение всей подготовки к экзамену. Распределите количество тем по дням, а последний день посвятите отдыху. Стресс и адреналин помогают некоторым выучить все в последний момент. Однако есть риск просто не успеть.

•  Ложитесь спать перед днем проведения экзамена раньше, чтобы выспаться, даже если вы не успеваете что-то выучить. В противном случае уставший мозг будет просто не способен актуализировать всю информацию при написании тестов или на экзамене.

•  Следите за свом здоровьем. Можно пить витамины, двигаться, дышать свежим воздухом и высыпаться.

•  Оденьтесь правильно: на всякий случай на экзамене лучше выглядеть в деловом стиле, посолиднее.

•  Не пейте ради спокойствия какие-нибудь таблетки или лекарства. Реакция может быть противоположной: в голове – «туман и пустота», руки и ноги трясутся. Никогда не знаешь, как медикаменты сработают в сочетании с недосыпанием и волнением.

А если вы не поступили?

•  Не делайте трагедию из неудачного опыта поступления, если таковой случится. На этом жизнь не заканчивается. На пути к взрослости могут встречаться и неудачи. Знайте, что по трудному пути самоопределения Вы идете не одни, рядом остаются Ваши родители, друзья, коллеги по увлечениям.

•  Не сидите сложа руки целый год, когда есть возможность получить азы какой-то профессии. Это никогда не окажется лишним. Обратитесь на Биржу труда или идите на краткосрочные курсы.